jueves, 21 de marzo de 2013

21 de març "Dia Internacional de la poesia" declarat per l'ONU l'any 2000


Assaig de càntic en el mur

Oh, que cansat estic de la meva
covarda, vella, tan salvatge terra,
i com m’agradaria allunyar-me’n,
nord enllà,
on diuen que la gent és neta
i noble, culta, rica, lliure,
desvetllada i feliç!
Aleshores, a la congregació, els germans dirien
desaprovant: “Com l’ocell que deixa el niu,
així l’home que se’n va del seu indret”,
mentre jo, ja ben lluny, em riuria
de la llei i de l’antiga saviesa
d’aquest meu àrid poble.
Però no he de seguir mai el meu somni
I em quedaré aquí fins a la mort.

Car sóc també molt covard i salvatge
i estimo a més amb un
desesperat dolor
aquesta meva pobra, bruta, trista, dissortada pàtria.

Salvador Espriu, del llibre "El Caminant i el mur"

Cor Literari Garraf farà un recital dedicat a Espriu el 3 de maig a la Biblioteca Manuel de Pedrolo a les 18,30 hores. amb motiu de l'Any Espriu

No hay comentarios: