jueves, 4 de diciembre de 2008

“Bookcrossing” al Cor Literari del Garraf (llibres que busquen un lector)

Cor Literari el formen un grup de persones que estimen la literatura i el món dels llibres. Un llibre no és res si no té un lector. Alguns teòrics de la literatura consideren que una obra literària no és completa fins que no és interpretada (llegida) i que cada vegada que es llegeix es torna crear i interpretar. Som conscients que a les prestatgeries de casa hi ha molts llibres perduts o oblidats que esperen tenir un lector. Llibres que en el pitjor dels casos acabaran en un contenidor o seran reciclats com a paper usat. També hi ha molts lectors que busquen un llibre. Pretenem col.laborar per poder "fer parelles" és a dir, unir llibres amb lectors. Per aquest motiu iniciem una campanya de bookcrossing (llibres que busquen lector). La campanya comença el mes de desembre dintre de la nostra tertúlia, on els tertulians poden dipositar un llibre sobre una taula i agafar-ne algun dels que hagin deixat els altres tertulians. Aquesta iniciativa es repetirà en les pròximes reunions i finalitzarà amb una acció general la Diada de Sant Jordi de 2009 No volem usurpar el noble ofici del llibreter i encara menys perjudicar el seu negoci sinó que volem posar el nostre granet de sorra i incidir en l'hàbit de llegir. A les nostres tertúlies es comenten llibres d'actualitat, també recomenem tot tipus de lectura i estimulem que tothom enriqueixi d’alguna manera la seva biblioteca particular. J. Ruiz Dugo Desembre 2008 (Traducció: Anna M. Garriga)

2 comentarios:

Ignacio Ríos Martínez dijo...

Sobre el Festival Internacional de Cine Fantástico y de Terror de Cataluña 2011:
Un año más e tenido el placer de acudir al festival. Este año podemos ver que 2 películas han sido claras ganadoras:
Red State, EEUU, del director Kevin Smith con premios a la Mejor Película y Mejor Actor Principal ( Michael Parks ).
Attack the Block, Reino Unido, del director Joe Cornish, Mejor Banda Sonora Original ( Steven Price ), Premio Especial del Jurado, Gran Premio del Público y Premio de la Crítica.

Ignacio Ríos Martínez dijo...

Pero quiero dar menciones especiales a 2 películas que han merecido toda mi atención:
Guilty of Romance, Japón, del director Sion Sono. Premio a la Mejor Película de la Sección Oficial Fantástico Competición Orbita. Una historia sobre la locura, el sexo y la muerte ( no, obligatoriamente, en este orden ).
Melancholia, del director Lars Von Trier, Europa. No concursaba. A través de una imagen de gran impacto visual y con una protagonista, que atravesará todas las fases del duelo ( sin que sepamos porqué ), nos conducirá a un final sorprendente.